söndag 20 juli 2008

Hallå solen?

...var tog du vägen?
Efter förra sommaren som fullkomligt regnade bort (tror det var typ 8 grader i mitten av juli) var man ju hyfsat sugen på lite sol och värme denna sommar. Det gjorde ju inte saken sämre när maj var kanonvarm och det slogs värmerekord till höger och vänster.
Varenda jävla väderguru som finns i Sverige lovade rekordsommar mm. (hur fan kan de misslyckas så varenda gång?, jag har hört nånstans att om man gissar på snö varje dag året om så har man mer rätt än "väderkännarna" i sina prognoser, jag hatar dem!), jag var själv lite kaxig innan jag gick på min föräldraledighet och skröt om vilken kanonsommar jag skulle få...

Men nu sitter jag här igen i mitten av juli med regn, regn, regn...vi har till och med varit tvungna att slänga vår bautapool för att den blev invaderad av alger...fy fan!

Den enda person som av någon anledning är odelat positiv över vädret är min käcka fru som verkar tycka att vi har en kanonsommar...

I morrn bitti bär det av till Gävle för att hälsa på Marias syrra med familj ett par dagar. Godkväll!

"I´m singing in the rain"

Inga kommentarer: