lördag 26 juli 2008

Då var man hemma igen då..

...efter en liten nätt tur på 5 dagar (känns dock som man varit borta en månad när man väl kom hem), har äntligen den nyinköpta GPS:en guidat hela familjen hem till "Casa Mårbacka gatan" igen!
Dessa dagar kan väl i korthet sammanfattas på följande vis:

Mån-tor (Gävle). Höjdpunkter:

1. Fantastiskt god mat av mästerkocken "Le Tobbe", som bla grillade ömsom Tonfisk ömsom gödkalvsrostbiff....ruggigt gott!
2. Otroligt trevlig dag på nöjesparken/djurparken Furuvik där svägerskan (som är chef på en av restaurangerna) fixade bra priser på maten och inträde...billigt är bra, he, he...barnen badade, klappade djuren och åkte karuseller i nästan 7 timmar, succé! Lite kul att min käre son lyckades bli av med lite av alla sin 147,539 rädslor genom att både klappa kossor, getter och åka spöktåg. Kort sagt en kanondag!
3. Den traditionella "familje-fejden" i form av en pokerturnering. Undertecknad lyckades vinna första heatet och min svåger tog sedan hem alla marker i en tuff headsup mot min fru, 1-1 i matchen alltså. Ingen blev skyldig någon några pengar och alla var nöjda och belåtna med prestigen i behåll!

Tor-lör (Stockholm). Höjdpunkter:

1. Min systers familjs underbara lägenhet mitt i vasastan som vi fick låna (som vanligt snyltar vi oss in). Jag älskar att "bo" i innerstan i Stockholm, synd att jag aldrig kommer att ha råd med det i verkligheten bara...
2. Vasastan. Gud vilket mysigt område, fullt av små mysiga butiker, krogar och restauranger.
3. 50% rea på barnkläder på Matador Kids på hornsgatan. Nuff said!


Kort sagt en mysig och trevlig semestertripp!

Men gud vad gott att komma hem och sova i sin egen säng (även om det är min natt med skrik-draken)!

Godnatt.

Inga kommentarer: