fredag 29 augusti 2008

Nedräkningen har startat...

....ja, då var det snart dags att börja jobba igen då. Av 92 dagars föräldraledighet/ semester återstår nu endast 2....

Att det känns som att tiden går fort när man har roligt är verkligen inget "understatement". Dagarna har verkligen rusat fram. Om jag ska sammanfatta min längsta sammanhängande ledighet någonsin så har det varit underbart att kunna vara hemma med familjen under så lång tid. Det har varit speciellt härligt att få en så nära relation som jag fått till Love genom att umgås så intensivt med honom när han är så liten som jag haft möjlighet till denna sommar.
Nu är han snart 6 månader, tjock och välmående med världens charmigaste leende, och nästa lördag ska ha döpas. Tiden flyger fram!

Ludvig har också blivit jättestor, även om han mest växt i utvecklingsstadiet, snarare än i kroppen, han är världens finaste lille benget! ;-) Han snackar enormt mycket och har en fantastiskt mysig personlighet som man kan dö för. Snart är det dags för dagis igen som han älskar så!

Tänk att man sitter här med två så fantastiska söner! Jag känner mig evigt tacksam!

Men allt har ju som bekant ett slut, och så även denna "ledighet". På måndag ska det börja jobbas på allvar igen med helt nya arbetsuppgifter och ett sex-dubblat ansvar. Det känns nästan lite skrämmande men samtidigt mycket spännande och inspirerande!

Jag får se hur mycket tid jag får till att uppdatera min kära blogg med tanke på jobb och så i fortsättningen, men det märks väl. Det har i alla fall varit tre fantastiska månader med familjen denna sommar som jag alltid kommer att bära med mig i hjärtat.

Så, på med kepsen och namnbrickan och tebaxs till saltgruvan igen! ;-)

1 kommentar:

lillaj sa...

what söndag? du menar väl nästa lördag? dopet alltså!